Friday, January 13, 2012

~:: Kaki Bodek Yang Menyakitkan Hati ::~

Assalammualaikum.

Kenapa tajuk aku sangat kontrovesi? Ke kontrolbesi? Apa-apa pun boleh la.

Ok mari kita mulakan sesi bercerita. Pada satu hari.... Eh tak-tak. Starting dia tak boleh macam ni.

Mula balik.. Heheh jangan mara ha... Benda ni terjadi dalam organisasi tempat aku berkhidmat sekarang. Aku naik hairan, kenapa masih ada lagi manusia yang menjadi kaki bodek dengan cara mengadu domba. Hurm betul la. Mengadu sana dan sini.

Apa yang cuba aku sampaikan? Ok ni baru betul sesi bercerita.

Beberapa hari yang lepas, seorang kawan, kawan la kot walaupun sebenarnya tak kawan sangat pun.. Dia buka sesuatu di internet. Dan benda tu dibuka melalui youtube. Biasanya di opis kami ni, sebarang benda melalui youtube memang tak boleh dibuka, sebab ianya memang sudah di block sejak dari awal. Entah macam mana, pc kawan ni buka boleh pula. Tapi malang bagi kawan ni, sebab sewaktu page tu terbuka, dia tiada di tempatnya dan ia telah menarik perhatian si kaki bodek a.k.a ular ni..

Ular ni punya perangai memang suka mengadu domba, dia pun dengan pantas mengadu pada AM. Tapi malang bagi dia sebab AM tak makan aduan dia dan bodekkan nya. Dan disebabkan rasa tak puas hati, dia yang dikatakan rapat dengan big boss kami, terus hantar sms direct to da big boss.

Maka dengan ini kami isytiharkan, internet seluruh jabatan di organisasi tersebut disekat. Maka bekerjalah kami seperti didalam penjara.

So apa yang aku nak utara kan kat sini, apa maslahnya dengan orang2 yang berperangai seperti ni? Sedar atau tak, apa saja yang dia buat tu, akan effect pada semua orang termasuk diri dia sendiri. Dan ini amat menyusahkan semua orang. Apa yang dia dapat dengan membodek dan mengadu domba? Naik pangkat? Memang takkan. Naik gaji? Dalam mimpi pun takkan merasa.

So pada semua yang baca apa yang aku tulis ni, ingatlah, kalau kita nak hidup senang, buat dengan cara yang betul. Tak perlu menganiaya sana sini. Sebab kalau itu caranya, akhirnya makan diri sendiri...
Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments :