Tuesday, June 21, 2011

:: Di JB Skali Lagi ::

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Erk da macam nak bace berite laks.. Huhuhuhuhuhuhuhu...
Okai.. Arini aku nak bercerita tentang JB skali lagi. As I mentioned before I'm going to JB again...

So pada hari jumaat petang, balik je dari opis, aku bersiap2. Sebab akak aku dan adik aku da bersiap awal. Memang tunggu aku balik keje je nak gerak. So Lepas aku da siap2 mulanya kami ingat nak singgah makan di tepi jalan je.. Tapi memandangkan ayahku masak lauk pajeri nenas dan ayam goreng berlado, aku, akak ku, dan adik ku x dapat menahan godaan. So kami pun makan dulu kat umah. Da siap makan sume kami pon bergerak ke JB.

Jam kol 5.40 ptg. Kami pergi ke JB menggunakan LEKAS highway melalui Senawang yg jem sebab banyak traffic lite. Dalam perjalanan pergi memang xde singgah mana2 pon, sampailah ke Pagoh pada 8.30 mlm. Kami dok rileks2 dulu pasal memang nak melambatkan masa. Abang ipar aku sampai ke Senai jam 10.30 malam. So nak tunggu die nye pasal kiteorg lepak la minum2 dulu kat Pagoh.

Kol 9.30mlm kiteorang bergerak keluar dari Pagoh. Menuju ke JB. Kol 10.30mlm kiteorang sampai di Airport Senai. Tunggu punye tunggu, kol 11.15mlm abang ipar aku sampai. Pastu kami pon bergerak ke rumah adik ipar akak aku, di Tebrau. Btl2 blakang Jusco Tebrau. Sampai umah tido.

Tujuan utama kami pergi JB minggu ni sebab akak aku da rindu giler dengan anaknye yang tinggal dengan mak mentuanya. So memang xde pape xtivity lor. Ari ahad tu aku merancang xtivity sendiri. Aku pergi KSL, aku pergi Holiday Plaza, pastu aku pergi City Square. Nasib baik ade "GPS". Sempat la jumpa Zura jap. Da soping2 walaupon sebenanye x soping pon, malam tu aku pergi jumpa Kemal. Yela nanti die kate kawan x bermakna bagi aku. Fiza lak xde. Die balek kampung sebab mak die demam. So Jumpe Kemal sorang je la.. Dan aku pon x brape nak rajin amik gambar kali ni, so xdelah gambar kami makan steamboat yang lazat kt RAWA.

Balik dari jumpa Kemal, dengan kete yang dipenuhi taik burung, ni sume Kemal nye pasal. Parking bawah pokok yang ade banyak gagak. Aku balik kerumah. X sesat hokkay. Mulanya nak ajak Kemal meroyan pergi karaoke, tapi disebabkan tumpang umah orang, x jadi la pergi. X manis lak nak ketuk umah orang kol 1-2 pagi.

Ingatkan esoknye tu dapat jumpa kemal lagi skali, tapi x dapat. Sebab abang ipar aku ajak wat keje giler. Balik ke Rompin pastu Isnin tengahari hantar die ke JB blek. Amik flite dari JB. So Ahad tu bergerak la kami ke Rompin Pahang. Kat Rompin kiteorang tido umah adik ipar akak aku yag kedua.

Kawasan umah die ni besar. Blakang umah die ade paya. So adik aku ni sexited la nak memancing. Mulanya aku tengok je adik aku mancing. Skali x sampai 5 minit letak pancing da mengena ikan puyu yg pertama. Pastu kene lagi dan lagi. Ermm aku ape lagi da mula panas. Amik pelepah sawit, ikat tali ngan mata kail, letak umpan, lepar dalam paya.. Huhuh sama cam adik aku, x sampai 5 minit da dapat sekor. Tapi aku asik dapat ikan puyu je. Stat mancing dalam kol 7pg. Dalam kol 9 lebih tu adik aku mula dapat ikan keli. Mula2 sekor. Pastu dapat lagi dan lagi, sampai la 7 ekor sumenye. da dapat 7 ekor, die da malas nak wat umpan, so benti la takat situ je. Ikan puyu 8 ekor, ikan keli 7 ekor. Ekceli kiteorang pon x pasti tu ikan keli or sembilang. Blasah jela..

Da habis memancing, Kiteorang pon bersiap2 dan bergerak ke JB semula. Nak hantar abang ipar aku naik flite balik ke Sarawak. Kami gerak dalam kol 12.30 tgh hari, sampai kat Senai dalam kol 3ptg. Da hantar abg ipar, aku gerak balik.

Kol 4.40ptg sampai kat Restoran Jejans eh Jejantas Ayer Keroh. Makan jap kat A&W, pastu kol 5.40 kiteorang gerak balik. Cari tempat reload Touch n Go x jumpa. Sampai la akhirnya kami berhenti di R&R Seremban. Da reload Touch n Go, kami singgah ke Nilai 3 jap. Akak aku beli baju, then bergerak semula. Jam 7.40mlm kami sampai kerumah dengan selamatnye.

Atoooiii jenuh la nak menaip. Tapi sori la ye. Kali ni xe gambar. Ntah nape tetibe rse cm malas lak nak amik2 gambar.. Huurrrmmmm... Ade 1-2 gmbar, censored la plak so xleh tayang. Maka xdela gambar untuk entry ini... Sekian Assalammualaikum

4 comments :

ZuRa said...

cite dah baik dah... tp pe jadi kpd ikan2 tu??? korg mask pe??? nk tau.... huhuhuhuu

LuLu BO0WLartt said...

ops lupe nk mention. Ikan Keli tu mak mentua akak aku masak goreng ngan cili api.. seddaaappp.. walaupon aku x mkn.. huhuhu...

ikan puyu tu, 3 ekor bapak mentua akak aku amik sbb nak bela, lagi 5 ekor adik aku nak bela. Sempat pening la ikan tu naik kete berjam2..

ZuRa said...

ikan keli masak goreng ngan cili api???? wat???? sedapnyeeeee... huhuhuhuhuhuhu rugi2...

LuLu BO0WLartt said...

hahaa x rse rugi sgt r psl aku mmg x mkn...