Monday, August 15, 2011

:: Berbuka Puasa Bersama Kekawan ::

Assalammualaikum ols. Sekali lagi aku membuat posting arini. Ni plak nak cerita pasal berbuka posa bersama2 yang telah dirancangkan sebelum ni, dah pon terlaksana. Rasa seronok, puas & suka la sebab dapat gak masak & makan bersama2. Ok meh kita bukak diari majlis.

Jam 8.00 am : Aku & Zura pergi pasar untuk memulakan persiapan. Gmbar persiapan banyak x amik pasal censored.. Hahahaha..

Jam 10.00 am : Sampai kat umah akak aku, kami mula potong daging, siang sotong, potong sayur dan bersihkan ayam.

Jam 12.00 pm : Ati pon sampai untuk menyertai persiapan. Tumbuk cili, bawang segala..

Jam 4.00 pm : Baru la mulakan sesi masak memasak. Sambil tunggu Za datang bawak beras & telur serta cili padi. Nasi kita di sponsor oleh Za ye kawan2.

Pastu tung tang tung tang kat dapo, kol 6 tepon Harith. Suruh beli air batu. Suara Harith baru bangun tido kot. Gile dasat.. Pastu pesan kat diorang suruh datang kol 7 malam je. Sebab seperti yang aku cakap td, proses penyiapan ade banyak yang censored so x sesuai untuk tontonan umum..

So lepas diorang da sampai tu kami pon bersiap2 untuk berbuka. Lepas da kenyang & soalt maghrib, sempat layan cite cina jap sebelum Harith & Aliff balik umah.


Memasing da lapo dan sedia untuk membaham makanan...


Ni jela lauk yang dapat disediakan. Buat kata Harith, lauk pauk ni terlebih garam terlebih gula so cukup la rasenye. He3...

12 comments :

Pu3 Bibah Cun Melecun said...

sedap..sedap..sedap..

jeles..jeles..jeles...

*rasa macam taknak kawan ngn korang*

~sigh~

abbthegame said...

padan muka ko jah,..spe suh xdatang..
bkn nk puji la makanan korang mmg sedap..aku mmg ske sotong masak tepung 2..perrgghh..nk wat blik malu..hehehe..damn..lagi satu yg kuih korang xletak daging 2..sangap aku ble makan..sedap..damn terpuji lak...damn...

LuLu BO0Latt said...

Fiza: tula korang x datang. Bile tah nak wat cmni beramai2 lagi cm mase g Congkak tu..



Aliff: Hehe sotong tu adalah hasil kerjasama ye alip. Aku wat bahan, Ati, Zura, Za tukang goreng. Hahahaha.. Kuih yang sangat sedap tersebut dibuat oleh cik Zura. Adeh mngigau aku membayangkan kuih itu.

ZuRa said...

memey la~~ (bak kata abg tembam)
klu dah gurl2 yg masak harus la sedap.. ila pny sutun mmg sedap kot.. pasni beli sutun beso k beb..atie pny masak lomak pon sodap..

thanks alip puji kuih sy (padahal percubaan kali ke-2 kot).. suh try yg ada daging xnk. sedap kot.. heheheheh

LuLu BO0Latt said...

Arrggghhh aku terliuq ati punye ayam masak merah lor.. tp arini mls masak..

madmal said...

suara harith bangun tdo mesti membuatkan ila tergoder.. hehe ;)

LuLu BO0Latt said...

eeeuuuwwwww geli jerk nk tergode.. tolong sket ea.. x mauuuuuu...

zariffzarifah said...

ape yg penting kerjasame... sume sedap... so org Johor boleh dtg and buat masak2 lg...

LuLu BO0Latt said...

Muahahahha org johor mne org johor???

LuLu BO0Latt said...

Muahahahha org johor mne org johor???

madmal said...

org johor senyap jek..... huhu

LuLu BO0Latt said...

Kemal org johor yg ade kt sni mmg da menjoin.. Org johor yg kt johor bile nk trun