Tuesday, November 22, 2011

~:: HangOutTogether ::~

Assalammualaikum.

Dah memang jadi habit, bukan nak update blog pada masanya.
So walaupun benda ni da berlalu. Aku nak juga cerita.

Hari Ahad yang lepas aku hang out dengan my bestest friend ever la. Siapa? Siapa lagi kalau bukan Cik Hanis Rosdin.

Kenapa sebelum ni tak pernah pun ade cerita pasal Cik Hanis?
Sebab aku pun memang dah sangat lama tak hang out dengan dia.

Masing-masing dah busy dengan kerja dan masing-masing dah ada kawan-kawan tersendiri.
So Hari Ahad yang lepas aku luangkan khas untuk bersama dia dan adik sepupunya merangkap jiran aku, Alin.

Tapi hang out bukan pergi mana pun. Saje jalan-jalan dan lepak-lepak dekat Mid Valley je.
As usual aku tetap merasakan Mid Valley tu nothing.
Tak ada apa yang aku boleh buat dekat situ melainkan berjalan menghabiskan masa.

So lepas dah penat berjalan, kami pun singgah minum dekat Oasis Foodcourt dekat tingkat berapa entah. Tiga kot. Yela agaknya. Da habis sesi minum dan bergambar serba sikit, kami pun bergerak balik.

Sebab Alin nak makan tapi tak nak makan dalam Mid Valley. Bosan makan fast food kot.
So waktu balik tu kami menuju ke Dwi Tasik.
Dekat sini ada satu kedai Thai yang sedap makanannya.
Tapi minta maaf la banyak-banyak, sebab da kenyang makan baru teringat nak ambil gambar.
Dah masuk dalam perut takkan nak ambil gambar perut yang buncit ramping ni pulak kan?
So tiada gambar untuk makanan.

Sesambil makan tu, aku dengan Hanis berbincang pasal appraisal dia.
Dalam masa yang sama si Alin ni asik la menyanyi je kerjanya.
Dah tentu la tekak pun automatik jadi gatal nak menyanyi jugak.
Dah la memang dah dekat sangat dengan Bintang Karaoke.

Lepas settle makan, appraisal pun dah settle, kami decide nak menyanyi barang sedas dua.
So bergerak lah kami ke Bintang.
Sampai dekat bintang, kami ambil sejam je.
Mana taknya, esoknya Isnin, masing-masing nak kerja kecuali Alin.
So bagi mengelakkan kemengantukkan yang terlampau pada esok hari, ditambah dengan monday blues yang takkan habis, kami karaoke selama sejam sahaja.
Lepas dah karaoke semua, aku pun decide nak balik.
Hantar Hanis ke rumah, Alin pun follow aku balik. Kan dah kata tadi dia ni jiran aku.
So berakhirlah sesi hang out kami pada hari tersebut.
Kami pun dah plan nak keluar lagi next time.

Sekarang masuk pula pada sesi pengenalan, siapa mereka-mereka yang disebutkan diatas ini.




Ni adalah Alin ataupun nama sebenar dia Nur Amalina Mohd Daud


Ini pulak adalah Cik Hanis ataupun Nurul Hanis Rosdin.


Adeh pose entah apa-apa. Ni la akibatnya kalau lupa bawa kamera.


Gigih masing-masing pose dekat escalator.


Yang ni pula da rupa pelancong dah. Konon la macam tourist..

So ni lah dia best friend aku yang dah macam adik beradik. Yela jarak umur pun tak jauh mana. Walaupun dia ni pangkat adik beberapa bulan dan berlainan tahun dari aku, kadang-kadang dia ni matang jugak.
Haish dah terpanjang dangat la pulak kot. So stop here.


2 comments :

Anonymous said...

menjadi gak ko plan nak berjimba2 dgn anis kan... oh lau jumpe kim salam yer...

lulu said...

Huhuhuhuhuhu.. tula Za. Menjadi gak ok..

Insyaallah nnti akn ade coming hang out..