Monday, April 22, 2013

~:: Thinking Before Saying ::~

Assalammualaikum kawan-kawan ku..

Tajuk omputih tu memang poyo. Ini semua poyo. Hahahaha..
Entahla tetibe rase hari ni nak wat sesi luahan perasaan untuk diri sendiri plak an. Lately ni banyak sangat benda yang terjadi. Kadang2 terfikir kenapa semua ni jadi. Dimana salah aku sampai semua ni terjadi?

Aku tengah cerita pasal ape ni? Hurm sudah pastilah pasal serangan tuuuuuttttt tu. Hurm mungkin aku tak patot bangkitkan lagi hal tu. Watpe nak pening2 kepala fikir kan? Anggap je die budak kecil yang kurang pengalaman hidup.

Tapi bila ianya menerjah pemikiran akal aku yang waras ni, aku terpaksa berfikir juga. So aku rasa aku nak tujukan ayat ni buat dia. Tak kira la dia akan baca atau tak. Yang penting aku nak juga tujukan.

So lain kali apabila nak bercakap fikir lah dulu. Jangan sampai kamu memalukan diri sendiri dan orang lain. Setiap perbuatan kita yang tersiar di internet ni akan menjadi perhatian. Jadi bagi sesetengah orang yang gemar menjadi hakim sebelum mengenali ::baca judge book by its cover:: mereka akan terlebih dahulu melihat segala kata2 kesat yang dilemparkan itu adalah hakikat diri kita.

So pesanan ni untuk diri sendiri juga.



p/s: Some people said silent is the best weapon. Dan ia betul2 berkesan..

No comments :