Wednesday, April 24, 2013

~:: My Lalink Vivalicious (episod ekjos) ::~

Assalammualaikum kawan2.

Hahaha takde keje sebenarnye. Dok la baca kat forum V.O.C pasal ekjos. Haha sukati ko je nak eja camtu la kan? Ha apa2 jela.

Ni suma berpunca dari cerita2 incek2 lelaki yang berborak pasal ekjos semalam. Aku mampu dengar je. So hari ni terasa macam nak plak tahu serba sikit pasal ekjos ni.

Tapi ini semua hanya untuk pengetahuan am aku. Sebab nak modi my vivalicious memang belom lagi kot. Bila entahlah kan. Verangan sajork mampoo.

Bila aku tengok2 tadi sekarang pon still membaca dan tengok topik ekjos kat forum macam2 gak la yang diorang cerita. but 1st come 1st, kalo da usik itu ekjos sedikit sebanyak memang akan effect penggunaan minyak jugak. Haaa itu la yang aku tak nak. Aku kan kudukut sket bab minyak2 ni. Hahaha..

Tapi kalo hati sudah mau memang tak ada masalah la. Ni ada 1 of the forum member yang dah buat. Katanya total cost lebih kurang RM800. Tu adalah cost untuk Open pod (Apexi), Extractor 3-1, Paip 2" sampai tengah, Twister bullet, Paip 1.8" sampai belakang, dan muffler (HKS). Sumpah aku tak paham. Mufler tu ape pon, aku baru je google tadi. Hahaha..

Ada juga kata kalo nak buat berperingkat mula2 boleh la tukar extractor dan mufler saja dulu. Then kalo dah puas hati baru start buat piping plak. Boley mey camtu? Hurmm entahla tak paham aku keje orang2 jantan ni. Hahaha abes yang sibuk nak tulis jugak nape nye?

Hahaha ni saja untuk pengetahuan am aku ok. Diulangi pengetahuan am. Manalah tau 1 day aku da kaya tak menahan ayat, nak kaya je. Aku nak modi my vivalicious tu, at least da ade la sket knowledge kan?

Tapi sebenarnya kalo aku nak buat btol2 my vivalicious tu, banyak yang aku nak kena buat. Mari kita masukkan planning verangan aku.

AMARAN!!! Adalah diingatkan ini adalah planning verangan. Hahahaha....

1st - Sport Rim + Tayar besar sket (14 da cukup kot. Tp kalo masok 15 cun, ok gak)
2nd - Adjustable absober
3rd - Door visor yang cun sket (yg ni coming kot, pasal yang lama da dicurik orang seketol)
4th - Last sekali nak cat balik whole body. (Warna pink boley? Verangan nak pakai pink jazz tu)

Aku kalo dapat laksanakan yang aku list ni je pun da syukur sangat dah. Lepas tu barulah nak fikir ekjos ke, enjin ke, nak naikkan cut off ke, bapak ar siap nak naikkan cut off, ko nak terbang ke hape?

Hurmmm mampoo berdoa je supaya dapat rezeki lebih untuk tunaikan semua ni. Hihihihihi setakat ni mampu verangan sajorkkk..

Oklah kawan2 sesi share knowledge dan verangan suda abes. Saya minta diri dulu la ye.. Adiosssss amigosss...

No comments :