Monday, February 21, 2011

:: PeLuAnG ::

Aku dapat ayat ni dari satu drama tv ari sabtu malam ahad kt tv3. Xtau la korg tgk or x.. Pompuan tu ckp cmni,
" Peluang pertama kalau dilepaskan, akan ada peluang kedua.. Tp kalau peluang kedua dilepaskan, akan adakah peluang ketiga?"

Aku pon terfikir benda yang sama.. Dalam hidup ni, kita selalu buat kputusan tanpa memikirkan apa yang bakal jadi selepas keputusan itu dibuat. Dan jika keputusan tersebut salah, akan ada peluang kedua untuk memperbetulkan kesalahan tersebut. Malangnya, kita selalu sahaja mengabaikan peluang itu. Sehingga akhirnya tiada lagi peluang, untuk memperbetulkan segalanya.

Aku sedang dalam dilema.. Aku akui kesalahan aku. Tapi adakah ia seratus peratus dari diri aku? Aku anggap ia mmg seratus peratus dr aku.. Dan masih adakah peluang untuk aku perbetulkan sgalanya?  




4 comments :

ZuRa said...

ni "makcik" nk cite... pmpn mmg bek ati.. dah mmg azali kot.. kdg2 bkn slh kite pon kite akn ckp salah kite.. y? sbb kite xnk panjangkn cite n xnk bende jd worst.. org pon ssh nk ckp lebey2 sbb bende 2 x hapen kt dorg.. org x rasa pe kite rasa.. rasa bersalah selalu n rasa confius setiap mlm.. hanya kite je yg tau.. so bile dah nk wat keputusan tu, pikir la bek2.. pastikan die kali ni xkn wat bende tu lg. ckp kite dah pnt.. pastinyer die pon sbnrnyer pnt gak dgn kite ni.. biasa la pmpn.. ckp dulu baru belakang pikir... hahaha.. nyampah mak... tp tu hakikat yg die pon kene pikir.. kang dah kawin lg teruk kot pmpn ni... hahaha. (ckp cam aku bukan pompuan..aku tgh undercover ni..) so bile kite dah pasti tu keputusannyer.. xsalah bg peluang.. pastikan kite akan bahagia kemudian.. amin...

% wow.. bg ceramah seh...

LuLu BoOWLartt said...

perrrggghhh gigil aku bce komen cik zura.. tp btl kn... kdg2 org yg x melalui mmg x rse.. org yg tgk, mudh utk ckp.. tp org yg rse xkn same ngan org yg tgk..

ZuRa said...

gigil eh beb? ekceli aku mmg suke bebel camni.. kwn aku pernah ckp kt aku "zura, ko xlayak pon bg nasihat pasal cinta kt org sbb ko pon xde boypren".. aku kunci ayat die beb.. sbb tu kdg2 bile nk bagi tu pikir 8 juta kali gak.. hahaha.. dengar je la aku bebel yek.. tp jgn amik kesah la yek cik ila oit. hahahahah kdg2 aku pon ada salahnyer gak..

LuLu BO0WLartt said...

ala bese la tu.. kite kn kene nasihat menasihati satu same lain.. klo setuju amik wat pengajaran klo x, dgr dn diam jela...