Wednesday, May 11, 2011

:: LaNgkAh bAru ::

Aku baru je baca dari blog terfaktab. Artikel ni serba sedikit membuat aku bersetuju. Adakah selepas kita putus cinta atau memutuskan perhubungan, kita harus kecewa untuk sepanjang hayat? Ni sume memang x benar sama sekali.

Bagi aku setiap perhubungan itu adalah satu proses pembelajaran dan pengalaman. Kalau kau x penah involve dalam ape2 hubungan, adakah kau akan dapat pengalaman yang akan mengajar kau untuk teruskan hidup?

Aku pernah kecewa. Tapi aku x menjadikan kekecewan itu sebagai noktah dalam suatu perhubungan. Aku x terus mencari perhubungan baru, tapi aku membuka hati aku untuk perhubungan baru. X sikit pun kekecewaan yang aku alami tu buat aku rasa give up untuk terus mengenali dan berkawan dengan orang yang baru.

Aku akui aku sendiri pernah menulis sebelum ini, kita boleh berhenti memikirkan "dia"  tapi untuk melenyapkan terus dari hidup adalah mustahil. Orang yang pernah kita bagi kasih sayang, orang yang pernah kita jaga, orang yang pernah kita luangkan masa bersama dalam tempoh tertentu, mustahil untuk kita buang dia dari hidup kita.

Tapi x bermakna kita x boleh membina perhubungan baru, walaupun masih ada kenangan tentang dia dalam hati kita. Buka hati, lihat sekeliling. Masih ada orang yang menyayangi kita. X mustahil kita akan jumpa orang yang tepat yang diciptakan untuk kita. Jangan kita menutup hati semata2 kerana kekecewaan yang lepas. Kerana masa depan yang menanti pasti akan lebih indah andai kita yakin untuk memulakan perhubungan yang baru.

Kekecewaan adalah titik permulaan pembelajaran dan pengalaman. Jadi tanpa merasa kekecewaan, hidup xde pengalaman. Aku, akan terus melangkah mencari kebahagiaan. Perkara yang lepas xkan aku lupakan. Tapi adalah lebih baik aku x mengingatkannya.

Satu lagi yang aku pegang sampai sekarang adalah kata2 sorang kawan aku. Zura, die slalu pesan kat aku, jangan berdendam. Kalau ko lepaskan die tanpa dendam, ko akan bahagia. Aku rasa aku bahagia sekarang sebab sikit pun xde dendam dalam hati aku. Ape yang dah lepas, aku biarkan lepas. Ape yang sudah dipilihnya, itu pilihan dia.. Aku akan tetap mencari kebahagiaan sendiri. Aku yakin Allah telah ciptakan seseorang untukku. Cuma cepat dan lambat sahaja. Dan aku akan teruskan langkah untuk mencari pemilik rusuk ini..

9 comments :

ZuRa said...

eh, t'malu lak sbb ada nama aku.. hehehe. seyes giler tol ayat2 ko tu beb.. bukakn ati.. tp still berhati2.. bile ingt die balik rasa sakit.. aku slalu wat, maafkan die.. kite pujuk ati kite sendiri.. bende dah lepas kot.. xkn sampai mati nk kecewa walhal die siap bahagia kot. kite pon deserve happiness hokkkeey.. bzkn diri dan katakan "ya" bile anda dah sedia dgn komitmen..

LuLu BO0WLartt said...

btol tu.. Kite pon kene crik kebahagiaan kita. Jgn asik mengharap benda yg lepas kmbali pd kite. Aku suke satu ayat yg aku bace di blog Awek Chuck Taylor, Once Broken, Considered Gone.. Sama mcm ape yg aku pk kn... Skali aku kcewa ngan die, die dikira hilang dr hdp aku...

ZuRa said...

cam ayat kt kedai kaca lak. hahaha. kembali dgn die balik adalah mustahil.. memaafkn die adalah mungkin..

LuLu BO0WLartt said...

kedai kaca??? aku pending...

ZuRa said...

Once Broken, Considered sold.... pukul vontot kang..

ZuRa said...

ye la dah ko pending pasal kedai kaca. aku terangkan la... wachhhaaaaa..

LuLu BO0WLartt said...

ok maapkan sy....

Pu3 Bibah Cun Melecun said...

sabar ye ila.setiap dugaan pasti ade hikmahnye...=)

LuLu BO0WLartt said...

Ye btol ti fiza.. Perlu sbr dn redha je..