Thursday, April 26, 2012

~:: Kereta Oh Kereta ::~

Assalammualikum kawan2.

Hari yang bermula dengan dugaan. Pagi tadi dengan semangat waja nak pergi keje, tetibe kereta tak boleh start pulok. Hurmm cuba jugak2 dua tiga kali. Tapi tetap tak boleh. Tapi memang dah standby dan tau yang bateri kereta tu dah sampai masa untuk dirukar. Cuma bila, aku pun tak pasti. Akhirnya hari ni tamat sudah riwayatnya. Nasib aku baik sebab die tak boleh di start masa aku masih di rumah. Bayangkan kalau dia buat hal masa tengah jalan. Macam mana la agaknya keadaan aku. Huhuhu..

Disebabkan aku memang dah lambat nak pergi keje, aku biarkan dulu dia dirumah. Walaupon hati penuh kerisauan. Gaji tak masuk lagi, phone da kene bar. Padan muka aku, Sapa suruh bergayut bagai nak gila? Sampai je dekat opis aku rileks lagi. Sekali Ain pulak telefon. Memang pucuk dicita ulam mendatang la kate orang tua. Jadah aku berperibahasa pulak tetibe ni?? Dia tanya aku tak keje ke? Then aku cite la masalah aku kat dia. Then dia pon willing nak col inchek boipren beliyau. So mereka berdua telah menolong saya untuk arini. Mekasih bebanyak. Nanti iols velanja ciken chop ye kawan2.

Lepas tu, masa nak pergi bekpes dengan Ati & Bos, nampak ade sorang staff kaur duit. "Macam banyak je beb, da gaji ke?" Aku cakap dekat Ati. Pastu tangan pon laju je nak cek. Alhamdulillah. Gaji dah masok.

So now hati da gumbira. Gaji da masok. Bateri kete pon da tukar. Syukur Alhamdulillah.



3 comments :

ZuRa said...

makin terer wat doodle.. tetibe terasa aku dah ajuh lak.. pastu terasa watkn tepon ko kene bar.. amponn..

ZuRa said...

*jauh

lulu said...

makin terror ke?
xdela sgt pon.. stil blaja lg ler..
bukn ko je la..
ade gak org lain yg wt fon aku kne bar..
wakakaka