Thursday, December 22, 2011

~:: Bermandi manda sambil membakar berbakar di Sungai Congkak ::~

Assalammualaikum..

Sekali lagi aku muncul untuk hari ni. Biasalah hari yang busan. Walaupon melambak-lambak lagi kerja nak disiapkan, bila datang mood malas ini, kerja2 tersebut perlu bersabar. Erk motip kerja yang perlu sabar? Hurrmmm.. Apa-apa jelah. Yang penting aku da stop wat kerja untuk hari ni.

Ok habis cerita pasal aku yang tak habis-habis ni.
Sebenarnya ini adalah entri sebelum entri Putrajaya ni.. Tapi disebabkan oleh kesengalan terlampau dan aku pun tak perasan waktu sebnar event-event ni, so aku bo jela posting hokai.

Hari Sabtu 10-12-11 kami telah meredah untuk mandi manda di Sungai Congkak. Kebetulan pula air paip tengah tak ade kat rumah. So kami ni dengan tak rancang ape, main redah je pergi. Tak sangka pula kakak Ain nak follow sekali. Plan yang pada mulanya main redah tanpa ada apa-apa makanan bertukar menjadi BBQ di Sungai Congkak.

Memang terbaik kan? Ha sebenarnya kami ni kalau nak buat sesuatu memang tak boleh merancang dari awal. Entah kenapa aku memang sejak dari dulu, segala yang dirancang dari awal pasti takkan jadi pada akhirnya. So disebabkan oleh benda ni memang dah selalu sangat jadi, kami jarang sekali planning untuk apa saja kegiatan kami. Termasuklah mandi sungai ni.

So moral of the story tak payah nak merancang beria-ia kalau akhirnya belum tentu jadi. Bidan terjun je. Insyaallah kalau ada rezeki kita nak buat benda tu, akan jadilah ia.

Sekarang enjoy few of random pic I've taken there. ade yang bukan aku amik pon.

Nasi lemak yang dimasak oleh Cik Ani. Memang terbaek..

Ain & Qistina (like auntie like niece)

Sedikit pemandangan sungai dari atas.

Qistina again. Pose macam Mak Lang die dah.

Dari kiri: Maz, Qistina, Wafi & Syasya..

Abang Qistina (Haikal)

Yummy sungguh ayam yang diperap oleh Kak Aishah ni..

2 Chef terhebat Kak Aishah & Cik Ani (Ain Mom's)

Syasya (Anak Cik Jiah jiran Ain)

Gigih aku dengan Maz pula masak ayam..

Ni boleh qualified sebagai Junior Masterchef Malaysia ni.

Nak jugak! Lalalala~~

Ni pong nak jugak~~

Aku dengan Maz...

Sila jangan teka ni kaki siapa k.

No comments :