Tuesday, May 8, 2012

~:: Ipoh Trip Part 2 (LWoT Petting Zoo) ::~

Assalammualaikum.

Now aku nak update part 2 plak. Okeh dalam part 2 ni, adalah gmbr2 binatang masa kami melawat Petting Zoo yang ada dalam Lost World of Tambun ni. Ape yang best nya, kalau korang sume rasa nak mandi manda dulu, korang boleh mandi manda dulu, then tros ke petting zoo dengan baju yang korang pakai mandi tu. Sebab apa? Sebab sambil jalan2 boleh keringkan badan dulu sebelum bilas dan tukar baju bersih. Hahaha.. And most of people yang datang ke sini buat macam tu. Kebanyakkannya berjalan di petting Zoo dalam keadaan baju basah. So xde la orang yang akan tengok pelik kalau korang jalan2 pakai baju yang sama. Tapiiiiiiiiii kalau la korang pakai bikini masa mandi, Pleeeeaaaassseeeee DON'T berjalan2 sesuka hati. Bukan sahaja orang yang bakal sakit mata, binatang pon boleh mati terkejut dengan keseksian korang tu. Huhuhuhuhu... Ok da abis bebelan panjang aku, now enjoy da pic..

anak2 buah yg riang gembira..

ingat kan boley jln.. verangan nk naik..

Swaaannn?? Saya takot angsa..

Bot angsa x pe..

ikan2 yg dberi mkn..

Ni plak mase tgk ghimau..

tu dia ghimau tgh verdating..

Now da msok area Petting Zoo..


Merak yang xnk mengembang..

Merak putih hokai..
Menatang hape aku pon xtau.. Burung gak la kot..

Air terjun buatan..
signage2 yg comel..

Oh mai3.. mula aku cool.. Tp bile parrot ni kiss aku,
arrrrgghhh sy takooottt..

Ni plak parrot putih..

Ni plak spesis itik klo x slh..

Add caption

Burung ni ade Mohawk okai.. Hahaha
Kucing Benggala..

Tortoise.. Besar giler menatang ni.. Seram i tgk..


Lagi signage yang shomel..

Landak2 yg berkumpul.. Ade yg tgh menyusu..

Nampak tak ape ade dalam tu?? Yup sugar glider a.k.a Neko..

Ni plak Hedgehog yg comel..

Apakah ini?? Guinea pig ler.. Hahaha shomel..

yg ni anak2 yg baru lahir..

Hanjeng???

Prairie Dog.. Namanya hanjeng, tp aku tgk rupa mcm ala2 spesis tikos.
So lepas da berjalan2 dan mengeringkan badan, kami pon bergerak ke bilik persalinan. Tempat die selesa tp agak terbuka.. So agak risau ler kot la ade org nengok walaupon memang xde. Hahaha.. Sume da penat, dan happy. Balik umah makan timee...

No comments :