Saturday, May 19, 2012

~:: MemOrIeS of Me & My ALanG ::~

Assalammualaikum.
Mulanya nak upload gambo laen, tetibe ternampak gambo ni. Teringat masa pergi umah alang last month. Sedang sibuk menyelak album yang ada dirumahnya, tiba2 ternampak gambar ni. Sungguh nostalgik.

Nampak macam aku ngan alang sangat rapat kan? Hakikatnya pada umur ini, kami langsung tak rapat. Sentiasa bercekau wat kata mak aku. Pantang nampak muka ada saja nak digaduhkan. Honestly aku memang seorang yang sangat degil. Terutama bila orang marah aku. Bila da start kena marah, mulanya aku akan diam buat tak tau je dengan orang yang marah aku tu. Tu sebabnya, wat kata Kak Ngah, aku ni mintak kena penampar sebab wat muka sardin bila kena marah. Itu kalau kena marah. Aku memang jenis yang keras hati. So bila kena marah aku takkan menangis. Sebab tu semua adik beradik akan berangin bila marah aku.

Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii aku akan mengeluarkan siren ambulans aku (gelaran yang diberi oleh adik beradik untuk tangisan aku yang panjang macam siren ambulans) bila orang nak berjalan tinggalkan aku. Konfem aku akan nangis sekuat hati.

Tapi benar kata orang, ikatan adik beradik ni, walau macam mana bergaduh pon, takkan terputus ikatan tu. Setiap dari kita akan sebolehnya protect adik beradik kita.

Bila masing2 dah besar, barulah nampak yang kita ni sebenarnya sayang satu sama lain. Tapi masa kecik, cara tunjuk kasih sayang tu tak sama. Sebab apa? Masa kecik kita tau bergaduh je sesama sendiri. Tapi dalam hati kita sangat sayangkan adik beradik kita.


Tengah tunggu bas nak pergi sekolah agama.

Masa ni kecik sangat lagi. 3 taun kot. Tak paham apa2 lagi.

Aku memang tak banyak gambar masa kecik. Kalau ada pon entah dimana2 dan di kamera siapa aku tak tahu. Kadangkala pergi ke rumah saudara mara bila tengok album, ada saja terselit gambar aku dengan gelagat yang menggelikan hati.





p/s: rasanya gambar ni alang cilok dai album keluarga kot. Hahaha sayang gak die kat adik debab die ni ye.. Siap simpan gambar kami bersama masa kecik. 

No comments :