Wednesday, May 23, 2012

~:: Makan2 @ Cozy Corner ::~

Assalammualaikum..

Update hari ni adalah cerita makan2 di Cozy Corner Restaurant kat Ampang Park KL.
Apa yang best disini? Aku pun tak tahu. Cerita bermula bila seorang makcik my bestie ni kata makan kat situ sangat sedap. Dan kebetulan rezeki aku la kan, Hanis da janji nak keluar dengan aku on that day, so Mak Hanis a.k.a Mak Lily a.k.a mak angkat aku, suruh Hanis ajak aku sekali.

Disebabkan hari Sabtu tu aku kerja dan terpaksa buka library HQ, kami janji nak jumpa lepas keje. Dan keetulan juga Hanis memang keje half day setiap Sabtu. Makanya lepas pukul 3, aku terus menuju ke TBS untuk menjemput Hanis. My bestie ni, Store Manager 7E TBS. So lepas dah amik dia, kami yang tak tau kemana arah tujuan sebenar ni, merayau2 dulu singgah di Jusco Maluri. Sempat la gak si Hanis sambar sehelai baju. Terus tukar baju. Hahaha macam2 perangai.

Da setel dekat Jusco, kami terus shoot Ampang Park. Main redah je sebab aku pun tak sure jalan sangat. Tambah lak hari hujan, memang masyak la nak cari jalan. Redah punya redah, nampak dah Ampang Park. Tapi malangnya kami berada di jalan seberang. So terpaksa pula mencari U-Turn. Nasib memang baik sebab tak jauh dari situ ada U-Turn. Kami pun go je lah kan. Jalan sikit, sampai sudeh ke Ampang Park. Masuk parking, cari keta Ayah Anis a.k.a Ayah Sudin. Da nampak keta, kami pun parking berdekatan dan terus naik ke atas cari mereka.

Ok dah habis repekkan perjalanan kami, now sampai masa untuk aku repekkan mengenai Cozy Corner.
Restaurant ni adalah restaurant berkonsepkan Fine Dining. Apa itu Fine Dining?? Ia adalah dimana bila korang masuk restaurant ni, korang akan dilayan 100% oleh waiters & waitresses yang ada. Daripa order makanan hinggalah letak napkin kat paha korang. Erkk tapi dia mintak izin dulu la. Kalau korang tak nak, korang boleh je ambil napkin tu dan letak sendiri macam aku wat. Hahahaha..


The Menu Book

Kiri sekali Mak Lily a.k.a Tukang Belanja of The Day

Hanis & Atin Her younger sista..


Hasil capture'an Atin..

Ni aku yang Amik..

Makanan Makcik Hanis yang dok depan aku. Meehoon Kungfu.

Diz iz mine. Chicken Combo.. Sedap r..

Diz also mine.. Hanis punye sebenarnya, tapi disebabkan Fruit Punch aku ada nenas,
aku tukar ngan Hanis.

Now aku nak listkan makanan yang diorder pada hari tersebut. Meehoon Kungfu 2, Mee Kungfu 2,
Kueytiaw Kungfu 1( all of diz iz makcik's pakcik's Food) Spring Chicken 1 (Hanis Food. Bila aku cakap tu anak ayam, die terus berhenti makan. Ops I lupa my fren ni sensitip sket ngan makanan yang pelik2 ni.) Blackpepper Chicken, (Ija's Food), Chicken Maryland (Atin's Food) & Combo Chicken (My Food). All of diz include drinks (yang aku tak boleh nak ingat satu per satu) Harganya adalah RM230... Agak serba salah aku rasa bila mendengar jumlahnya, tapi disebabkan ini semua adalah rancangan makcik Hanis, kami hanya mampu berdiam diri. T_T"

Makanan dan servis kat restaurant ni Ok la. Nak kata sangat sedap pon, biasa je, nak kata tak sedap pon tak juga. For me it just OK..

Aku tak ambil banyak gambar. Almaklumlah aku pergi dengan angkatan pakcik makcik dan aku adalah orang luar, so agak tak sopan bagi mereka bila aku mengambil gambar disana sini. So yag berdekatan aku ni jelah aku mampu ambik. Tapi bagi korang2 yang teringin nak makan Fine Dining style, ini adalah tempatnya. Overall berpuas hati la.

No comments :