Thursday, June 21, 2012

~::Perhentian Oh Perhentian::~

Assalammualaikum kawan2.

Ape plak cerita pasal Perhentian bagai ni? 7 Perhentian kah? Sudah pastilah tidak. Ini cerita mengenai dilema aku dan kawan2 kolej ku. Ceritanya bermula begini, pada suatu hari, ada seorang gadis ops stop stop stop. Aku tipu. Ini bukan cerita Fairy Tales nak pada suatu hari bagai.

Ok Siyes ceritanya macam ni, masa aku pergi Sungai Gabai hari tu, ekceli tujuan utamanya adalah berjumap dengan kawan2 kolej aku iaitu Yna & Nica. Masa jumpa tu, masing2 dok planning nak pergi ke Pulau Perhentian di Terengganu. Eh betol ke Tengganu? Alamak geografi failed slalu tido dalam kelas. Lepas tu budak berdua ni pun bercerita la bertapa excitednya percutia tersebut. Tapi jujurnya aku tak rasa aku dapat pergi. Kenapa? Ini adalah antara sebab yang patut aku fikirkan.

First and the most important reason is, DUIT.. Yes duit. Seperti yang sume orang tau gaji aku keje dekat M ni ops da tukar jadi A, tak banyak mana. So untuk spend up to RM400 juz for vacation, I don't think i can afford it. Dari habis untuk vacation and holidays baik aku bayar duit kereta. Betul tak?

Second reason is My Roadtax insurance gonna dead soon. Very soon. (I know diz is da worse english ever) So paham2 jelah, mesti nak kene spend duit untuk diz thing jugak. Duit lagi la maksudnya.

Third reason is my moms condition. Nanti masa 02-07-12 tu my mom ade checkup kt HKL. Mana lah tau mende nak jadi, tetibe kene admit ke ape ke, tak ke naya. Katakan aku dah bayar wit booking segala, then diz thing happen, for sure aku takkan pegi dan for sure la duit aku burn kan? Ya saya sangat berkira kerana gaji saya tak besar sebesar badan saya ye kawan2.

Fourth reason is, Library aku bekerja dalam proses perpindahan. So agak kesian pada kawan2 aku dan bos aku kerana kekurangan stap. Ye saya tak adelah mementingkan diri sangat. Hehehe..

Daaaaannn last reason is, saya adalah seorang yang tak boleh merancang sesuatu dalam jangka masa yang awal. Kerana saya adalah gadis last minit. Mana plak datang gelaran gadis last minit ni? Ok saya sebelum2 ni da banyak kali sangat rancang sesuatu dengan awal dan teliti, tapi always tak jadi. So at last saya yang hampa. Disebabkan kawan2 saya ni merancang dengan sangat awal, dan overexcited nak pergi, saya tak rasa ianya akan menjadi untuk saya. Kerana saya dapat rasakan last minit cancellation untuk diri saya. Saya sendiri tak tau ye kenapa saya ada perasaan begini ye kawan2. (Kenapa ada gaya way2 disini ya?) Mungkin sebab selalu sangat ianya terjadi pada aku, jadi aku cuba sedaya upaya untuk elakkan. (Ekceli baru2 ni pon happen jgak masa pegi Melaka, tapi yang tinggal boleh pergi ni, teruskan gak perjalanan walaupon b4 pergi kete Paan scratches langgar Harrier malam sebelum tu, bos yang excited nak g tak jadi g ade personal matter. Dan dugaan2 kecil yang lain.) So untuk elakkan benda ni terjadi aku lebih suka kalau, minggu ni nak pergi, minggu ni jugak lah rancang everything. Terok kan??

So final decisionnya ialah, saya tak dapat polow mereka ke Perhentian. Takpelah, mungkin bukan rezeki saya kali ni. Insyaallah lain kali saya pergi pulak ye.. Maaf kawan2 yang mengharapkan saya pergi. Tapi saya tak mampoo. Huhuhuhuhu...





P/S : Pasni nak simpan duit siap2 supaya next time orang ajak g holiday, duit da sedia ada. ~peace~

No comments :