Tuesday, July 31, 2012

~:: Roti John Transexual ke Roti Jenny ::~

Assalammualaikum..

Sekali lagi tajuk merepek2 aku bagi kat posting aku. Ape benda pulak la yang transexual bagai di bulan ramadhan yang mulia ni? Ni sume kesah Roti John yang aku buat la. Hari Jumaat tu, Ati share resipi roti john dan aku yang gatal tang hari Ahad tu, kekonon nak buat la roti john jugak. Heheheh..

Lepas dah beli semua ingredients sekali, the most important ingredient xde. Apakah? Ianya adalah ROTI.. Yes aku tak jumpa Roti HotDog yang orang selalu guna untuk buat roti john tu.. Kalau dah xde roti nama die jadi john jela kan? Adeh boleh pening ini macam. Dari Lagenda Suria ke Jusco Mahkota Cheras, aku masoh tak jumpa roti itu. Dan disebabkan dah terlalu kuciwa, akhirnya aku beli jela roti bun ala2 roti burger tu. Sebenarnya nak kata roti burger pon bukan gak. So blasah jela. Janji roti john aku boleh dimasak.

Inti yang sudah ditumis. 

Digaul bersama telur

Roti yang menyebabkan ia bertukar nama kepada Roti Jenny..

Diatas kuali. 

Setelah masak... 

Tu dah habis banyak la sayur tu bagi aku..  :)

Fold kan ia.. Hahaha roti kecik dan bulat kat tengah je. 


So sekarang korang dah paham kenapa Roti John aku jadi Roti Jenny kan?? Yaaaaaa itulah sebabnya. Disebakan nak juga mencuba, aku belasah je guna apa yang ada. Nasib baik rasa dia menjadi dan Ok.. Korang nak resepi? Aku ambik kat sini setelah Ati promot kat G+.. Selamat mencuba ye kawan2. (ayat giler poyo. Aku taw) huhuhuhuhu..

No comments :