Tuesday, May 7, 2013

~:: Detik2 PRU13 ::~

Assalammualaikum kawan2.

Yelah tu detik PRU la sangat. Aku sebenarnya nak bagitahu aku dah mengundi. Tak kisah la korang nak cakap apa. Ko hado?? Hahaha sepatutnya ini adalah tahun kedua aku mengundi, tapi 1st PRU tahun 2008 aku belum mendaftar. Jadinya inilah tahun pertama aku keluar mengundi.

Tergelak juga memikirkan kerenah kami sewaktu hari mengundi ni. Dah kata 1st time. Jadinya boleh kata kami memang langsung tak ada pendedahan la pasal mengundi ni.

So tak payah cerita panjang la kan. Kami sampai, kami blurr dan tak ambil pon nombor giliran. Lepas dah beria beratur, rupanya nombor giliran tu diperlukan. Tapi nasib aku baik. Sebab hakak yang jaga meja undi tu merajinkan diri nak cari. Padahal mata aku lagi laju nampak nama aku dari dia. Kena dekat Ain plak, habang yang jaga tu malas nak carik. Jadinya dia kena turun ke bawah semula dan ambil nombor giliran tersebut. So lepas dah dapat kertas undi, aku pon memangkah parti selipar yang sepatutnya dan bergerak keluar. Tak nak la cerita yang aku blur2 kat dalam tu tak tahu nak pergi arah mana kan? Wat malu je.

Masa keluar jumpa pula my childhood BFF Hanis. So sempat la prong prang prong prang jap sebelum balik.
Yang kelakarnya, aku baru je cakap dekat Ain sebelum masuk bilik mengundi, nak masukkan undi dalam peti yang salah. Sekali Hanis rupanya betul terrrrrmasukkan undi dia dalam peti yang salah. Bantai gelak la aku. Yang niat jahatnya aku, sekali dia buat betul plak...





Keadaan jari berdakwat kekal pada jam 8.00 malam. Kekalkah??? 

Lepas dah selesai semuanya, kami pun balik la kerumah. Sempat singgah Giant beli spaghetti bagai. Then balik rumah, masak and makan. Hihihih..

No comments :