Monday, October 10, 2011

:: Wedding Nemo @ Sg. Buloh ::

Assalammualaikum sahabat handai sekalian..

Hari Ahad yang lepas, aku menghadiri satu majlis perkahwinan seorang rakan. Hehe agak skema? Boleh tahan la. Sebenarnya aku dengan Ain a.k.a Sakura_204 pergi Wedding Nemo. Siapa Nemo? Nemo adalah salah seorang forumer Cari Forum dan salah seorang ahli geng Chakk!!..

Kami kenal dah agak lama. Sejak gathering pertama Chakk!!. Kalau tak salah aku tahun 2010. So kami semua decide nak pergi wedding dia sebagai kawan la kan.

So kami janji untuk berkumpul di stesen Caltex berdekatan dengan rumah pengantin pada jam 12.30 tengahari. Tapi disebabkan masalah teknikal, seperti biasa lah kan. Kalau dah gelarannya pun minah sesat dan minah U-Turn, kami mesti sesat bila kali pertama ke sesuatu tempat. Sama juga kali ni. Kami sesat mencari dimana Sungai Buloh.

So jam 12.45 barulah kami sampai ke Caltex. Ruffleen bersama Kiki dan Sfhzura yang sudah tiba terlebih dahulu telah menuggu di rumah pengantin. Aku dengan Sakura_204 menunggu alansu di Caltex.

Setelah alansu sampai kami pun bergerak menuju rumah pengantin. Nasib baik dah dekat sangat kawasan rumahnya. Peta juga senang dibaca membuatkan kami senang mencari.

Sebaik sampai kami terlihat Ruffleen sudah menunggu di tepi jalan berhadapan rumah pengantin. Setelah mencari parking kami pun turun. Aku terkedek-kedek berjalan dengan heels @ inci saje sambil memegang hadiah yang agak berat. Berat tak beratlah tapi barang yang aku angkat sorang-sorang tu adalah coffee table. So fikirlah sendiri berat ke tak berat. 

Kami terus menuju pada mereka yang dah di reserve kan untuk kami. Dengan ferasan Diva sebab semua orang tengok kami macam kami baru turun dari bulan gamaknya. Kami ambil makanan dan terus makan tanpa tengok keliling. Lepas da kenyang barulah pergi jumpa pengantin. Aku tau korang nak cakap kami tak senonoh pasal makan dulu kan? Lapar hokkay. Dah la sesat lagi.

Dah bergambar serba sedikit, kami pun ucapkan tahniah dekat Nemo. Lepas tu kami pun nak berangkat pulang. Hadiah pula kami hantar je kat dalam rumah sebab tak ada orang yang sambut dan ambil hadiah.

p/s: CtSue pula tak jadi follow sebab tiba-tiba demam katanya. Jadi yang ada pada hari Ahad itu hanyalah kami berenam.

p/s lagi satu: Nama-nama yang disebutkan diatas adalah nickname mereka di forum.




Inilah pengantin of the day. Sama cantik dan sama padan.



Korang mampoo? Kat pintu gerbang pun nak ambil gambar?

10 comments :

ZuRa said...

sakura ponya pashmina cam aku pernah nmpak member iolss pakai la. hehehehehehe curlast sgt2 korg ekkk..

lulu said...

Errrrkkk die beli sndri r....

ZuRa said...

hehehehe.. cantik la.. nk beli kaler itam la... aku xde lagi.. huhhuuhu

lulu said...

Huhuhuhu uols punye warna merah tu pon x mampoo lg nk pkai hanak kak jemah..

ZuRa said...

lalalalalal~ weeeeee.. weweeee.. sambil bersiul.. lalalal~

lulu said...

aku tiup wisel nnti bru tau...

ZuRa said...

erkkkkk... jgn wei... ke ko nk dgr suara aku yg nyaring ini menjerit???

lulu said...

Sila la. Sila la jerit....

ZuRa said...

tggu ko kt sebelah aku...

lulu said...

Lalalala~~~~ doktoooooorrrr toloooonnggg... *tetibe...