Thursday, August 25, 2011

~:: Village View Yg Mengecewakan ::~

Assalammualaikum ols.

Arini nak cerita pasal berbuka puasa yang agak mngecewakan smalam. Kenapa? Meh kite start cerita ikut kronologi. Cewah ayat xleh bla.. Ni blom kuar ayat konspirasi wat kate Aliff Adzraff.. Hahaha...

Perancangan berbuka sama2 ni, da lama dirancang. Cuma smalam baru la terlaksana. So smalam kami decide nak try berbuka di Village View Restaurant Bangi. Sebab aku penah datang sini dan tempat die memang best. Aku booking tengahari tu untuk 4 orang beserta menu untuk dimakan skali. Menu kami pada malam tu adalah Ikan Siakap 3 Rasa, Tomyam Campur, Paprik Campur, Sotong Cekodok Goreng Tepung, Ayam Goreng Pandan & Kailan Ikan Masin. Semua menu ni dah diorder sewaktu membuat BOOKING!... 

Yang mengecewakan aku adalah:

1. 
Sewaktu kami sampai kami dapat meja yang meme x strategic langsung. Tersepit di hujung khemah. Diulangi KHEMAH hokkay. Tapi xpela still accepted sebab mungkin da ramai orang yang book sebelum kami. 

2. 
Di meja hanya ada air & Ayam Goreng Pandan sahaja. Pun accepted gak. Mungkin belum siap masak lagi walaupun kami sampai da pukul 7 lebih.


3. 
Waktu da azan, yang dihantar cuma 2 pinggan nasi & Tomyam Campur beserta 2 mangkuk. Sedangkan kami booking untuk 4 orang. X lama lepas tu Paprik Campur & Kailan Ikan Masin smpai. Nasi lagi 2 masih xde.


4. 
Waktu dak laki 2 orang ni da abes makan, Nasi aku & Ain masih x smpai. Aku panggil budak tu mintak nasi.  Die hantar nasi je. Da separuh makan die hantar sotong goreng tepung. Da abes makan Ikan siakap 3 Rasa X SAMPAI!!.. Tggu lagi. Bagi chan kot la die da wat kan. Malangnye memang diorang x wat pun order kami tu. Aku panggil staff dia suruh cancel ikan tu. Staff die ngan muka serba salah, tanya da abis makan ke kak? Sedangkan da nampak nasi dalam pinggan memang da abis.


Soooooo overall memang dissapointed sangat2. For me kalau da book awal2 siap dengan menu, macam mana boleh ade order yang tertinggal?? Kenapa diorang langsung x aware tentang order yang dibuat? Makanan plak sangat so-so.. Before diz aku makan agak sedap tapi kali ni macam x feel. Can u imagine, ko makan kenyang tapi rasa x puas? Wat kata Aliff lg skali, maybe die masak banyak2 kot sebab tu cmtu. Tp Aliff pon cakap food x best.

So saya sangat KECEWA!!

Cerita x habis kat sini je. Sebab ni berkenaan Village View gak. Walaupon bende ni da lepas, tapi aku tetap nak cite. Sabtu yang aku g berbuka kat Po'Sen tu, aku ada gak col Village View Jalan Reko. Tapi sangat menghampakan bila, waktu col diangkat die cakap boleh booking tapi kene confirm menu skali. Then aku ckp la give me 5 minute for menu confirmation. Pastu die cakap erm cepat la nak penuh da ni. Pastu aku x habis cakap lagi col da DIPUTUSKAN.. C'mon don't U learn about phone ethics?? Sangat kurang ajar bagi aku, bila aku tengah cakap, line diputuskan. Hey u oll in service industry. I'm also come from service industry. So pesanan aku ialah, for Village View Owner, sila ajar staff2 anda untuk lebih bersopan dalam menjawab telefon pelanggan. Aku xnak tekan kan quote "Customer Always Right" tp juz ingat, rumors dari mulut customer yang x berpuas hati boleh merosakkan imej sesebuah perkhidmatan atau kedai atau ape2 jela. Ermm overall aku x puas hati.. Sangat berbeza dengan my first experience come to diz restaurant.

Okla da malas nak panjang2 kan cerita EMO Bookstore Sdn. Bhd. wat kata Razman time kami sume EMO meh kita layan gambar kami yang perasaan Vogeh ni...


Ni adalah Ayam Goreng Pandan yg daun je besor. Ayam ciput je..

Kailan ikan masin. Rasa normal la. wat do u expect kan?

Paprik Campur boleyla..

Tomyam Campur kureng sket r.. x kaw...

2 inchek jejans yg bersama kami...
Pomeng Azri & Aliff Adzraff.

Kami Cik Vogeh yg mengajak inchek jejans..

Ape la keje couple 2 orang ni...

Ni tntu2 gambo candid je...


Yg ni nape plak ni?? Sedey ea ikan siakap xde?
Ok Da habissssssss~~~~~~




2 comments :

cikza said...

bako jer kedai makan 2... lau customer larik diorg patut renung2kan nape blh jadi camtu... eloknye bg jer 1 kertas kt owner ckp "kami tak berpuas hati dgn service di sini... 1/10 jer rate ia"...

LuLu BO0Latt said...

btl tu.. mntang2 diorang da ade nama, senang je nk layan pelanggan cmtu. mungkin bg diorang cmne pn caranya orang ttp rmai dtg. so xyah lyn elok2...