Tuesday, October 25, 2011

~:: Cik Viva ku Eksiden ::~

Assalammualaikum.

Dah beberapa hari aku tak meng'update' belog ini. Sebabnya? Apa sebabnya? Aku punya suka lah sebab apa. Wakakakakaka. Sengal. Ok balik pada topik asal.

Sebenarnya hari sabtu hari tu, Cik Viva aku mengalami kemalangan. Sebelum cerita kemalangan marilah kita bersama-sama flashback balik cerita pada hari itu.

Pagi tu dengan gumbiranya cek gaji. Alhamdulillah gaji dah keluar. So sebab eksited sangat gaji dah keluar, aku ajak Zura meroyan ke Sungei Wang Plaza. Entah apa sebabnya aku pun tak tahu. Yang penting, orang cakap, benda dah nak jadi, so macam-macam boleh jadi penyebab. Tak pernah-pernah meroyan nak pergi Parkson Sungei Wang tiba-tiba je nak pergi. Sampai kat sana terus menuju ke tempat tujuan utama. Nak cari wallet. Al-maklumlah walaupun duit tak banyak mana, wallet seploh hengget aku ni da mula koyak. Tak sangka buat pertama kalinya aku boleh terbekenan dekat design F.Timber. brand yg selama ni aku tak minat langsung. Lepas tu terus jalan menuju je tempat jual baju. Oh mai mai mai. Discount up to 70%. Baju yang RM70-80 hengget tinggal RM30 je. Aku sambar sehelai, Zura pun sambar sehelai. Dah setel pergi bayar. Lepas tu kaki masih gatal nak berjalan. Pergi pula ke Time Square. Masa ni memang tak beli apa-apa pun. Sebab, aku dah semangat nak beli satu baju, malangnya satu perkataan keluar dari mulut cina kedai tu membuatkan aku patah hati nak beli. Memang bukan rezeki kau lah apek. So tak jadi beli apa-apa dalam TS. Keluar dari TS aku masuk kedai aksesori. Niat hati nak belikan anak buah hair band. So beli la RM10 untuk 3 hair band. Dah selesai kami pun menuju ke parking kereta di Low Yat.

Masa cerita kat blog ni hari ni, aku baru perasan, banyak benda yang menghalang perjalanan aku pada hari tu sebenarnya. Mula-mula tak dapat parking. Dah setengah jam pusing masih tak dapat. Bila dah give up dan nak keluar dari situ, tiba-tiba je ada satu kereta keluar betul-betul depan kereta aku. So tak jadi give up, teruskan misi shopping.

Dah bayar parking kereta semua, terjadi lagi satu kejadian malang tanpa kami sedari. Sekali lagi aku nak cakap, benda dah nak jadi, macam mana pun tak boleh nak elak. Dah bukan rezeki kita ya Zura. Apa kejadian tu, lebih baik tak diceritakan.

Masa perjalanan balik tu lah Cik Viva akhirnya mengalami kemalangan. Aku masa tu ingatkan salah aku sebab terlalu laju. Tapi bila fikir balik, aku tekan tak sampai 100km/j pun. Yela kalau kau nak tukar lorong, kereta belah kanan tengah laju, takkan kau tekan laju kan? Logik tak? Aku jadi pelik. Sekali budak tu bagitau kereta depan dia break mengejut. So tak boleh nak cakap apa dah. Kalau pergi buat report polis pun aku tetap salah sebab langgar bontot kereta orang. So setel luar je pasal budak tu punya kereta tak teruk sangat pun. Aku decide budak tu buat kereta dia dekat kedai area rumah aku sebab aku tak nak die ketuk duit aku habis-habisan. Tapi belum buat lagi la. Pasal budak tu study lagi. So minggu ni busy katanya. Suka hati kau lah dik. Kereta kau bukan kereta akak. So Cik Viva aku pula, aku terpaksa uruskan untuk claim insurans sebab bila dah di tilik memang agak teruk keadaan Cik Viva.

Semalam aku dah setel kan semua urusan, jadi Cik Viva ku dah dimasukkan ke klinik kereta a.k.a bengkel.

Nak cerita detik kemalangan, aku pun tak reti nak cerita macam mana. Yang aku tau, aku bersyukur sangat-sangat sebab aku dengan Zura tak apa-apa. Thanks Zura sebab kau ingatkan aku. Kalau tak dah macam-macam sumpah seranah keluar macam orang tak ingat Allah. Dah la tak nak cerita lagi. Setiap kejadian ada hikamah di sebaliknya.

Hood bonet da kemek. Bumper bawah tu aku pun tak perasan kemek.

Amik. Sampai terangkat tu.

Nasib baik lampu tak pecah.

Kesian Cik Viva.

4 comments :

Anonymous said...

sabar yer Cik Lulu malang tak berbau... pasni kene extra hati2 bila drive... kat atas jalna raye mcm2 boleh jadik..

Pu3 Bibah Cun Melecun said...

yup..malang tak berbau...macam aku kena jugak kan sebelum ni..kekadang benda tu bukan salah kita tapi tu la..benda nak jadi..hmmmm

ZuRa said...

xpe ila.. ko pon ingtkn aku gak sbb aku pon dah maki2 gak masa tu.. pape pon.. kita still ada rezeki nmpknya.. i got the thing 4 u.. hehehehe

lulu said...

Tq kekawan.. Ermm klo xde kekawan xtau la aku cmne skrg ni.. Silap2 da meroyan kot.. Hu3.. but still disapointed sbb mmg sgt x sgka.. Btol la malang tu x berbau.. klo la ade bau2 taik aym ke, sng sket nk agak.. Ape da aku mrepek ni...